In ons vorige blog las je dat kantoorartikelen echt voor iedereen zijn. Op de meest uiteenlopende werkplekken worden ze dagelijks gebruikt. Máár waar gewerkt wordt, laten we ook onze sporen achter. En de een natuurlijk meer dan de ander ;).

Ben jij een gestructureerd type dat voor alles een eigen plekje heeft? Chapeau! Of ben jij toch meer die sloddervos met dat bureau dat dagelijks he-le-maal vol ligt met spullen? Wij delen vijf opruimtips zodat jouw werkplek in no time perfect georganiseerd is. Want een opgeruimde werkplek is een opgeruimd hoofd.

Opbergen en opruimen. Welke kantoorartikelen gebruik je dagelijks en wat ligt al weken op je werkplek stof te happen? Kijk eens kritisch naar je werkomgeving, dan kom je erachter dat een groot deel (bijna) nooit gebruikt wordt. Dus, waarom ligt het er nog? Wat je niet gebruikt, kan weg. Twijfels? Niet nodig! Twijfel houdt in dat je het artikel niet vaak genoeg gebruikt, dus opruimen die boel. Zoals Netflix opruimgoeroe Marie Kondo zegt: alleen de spullen die je écht vrolijk maken verdienen een plekje op jouw bureau.

Structureer! Ben je lekker ontspuld van alle onbelangrijke zaken? Next step: Cluster alles wat je dagelijks nodig hebt. Sorteer en geef alles een eigen plekje, zo wordt je bureau meteen een stuk overzichtelijker. Gelukkig zijn er genoeg producten die je hierbij kunnen helpen. Zo zijn er bijvoorbeeld bureau organizers in verschillende soorten en maten. Wil jij een organizer die bij je past? Breng dan een bezoekje aan een kantoorvakhandel bij jou in de buurt.

Keep your friends close, but your office supplies closer! Het is heerlijk alles een plekje te geven, maar zorg ervoor dat je de meest gebruikte kantoorartikelen dicht bij je houdt. Maak een handig plekje waar je je notitieblok én pen opbergt na gebruik, zodat je het de volgende dag snel bij de hand hebt. Een brievenbakje kan je hierbij helpen. Overdag op je bureau, ’s avonds in de kast! Kies voor een leuke kleur, dat zorgt voor een positieve stemming!

Maak je werkplek schoon. Heb je alles netjes opgeborgen, opgeruimd en perfect georganiseerd? Dan wordt het tijd om eens een doekje over je bureau te halen. Wist je dat je werkplek vierhonderd keer meer bacteriën bevat dan een wc-bril? Bah! Tijd dus om je bureau eens flink onder handen te nemen. De Quantore kantoorvakhandel geeft je graag advies om jouw werkplek te laten glimmen.

Routine. Volg jij de bovenstaande tips netjes op? Dan ziet jouw werkplek er weer spiq en span uit. De volgende uitdaging is om het ook zo te houden. Daarom de laatste tip: bedenk jouw eigen ‘opruimroutine’. Berg je spullen, ook na een intensieve klus, direct op de juiste plek op. Ruim je beker op, maak één lijstje van al je losse post-its en veeg de kruimels van je bureau. De eerste actie voor de volgende werkdag leg je bovenop de stapel in je brievenbakje en je bent klaar om te gaan! Fijne avond!

Met bovenstaande tips wordt zelfs de grootste sloddervos omgetoverd tot een ware opruimgoeroe. Kom je er echt niet uit? Schuif dan alles stiekem door naar het bureau van je buurman. 😉 Opgeruimd staat netjes!

Quantore, kantoorartikelen voor jóu! Alles wat je deze zomer nodig hebt op kantoor, vind je bij de Quantore kantoorvakhandel. Vind een Quantore verkooppunt bij jou in de buurt. Je bent altijd welkom voor een persoonlijk gesprek en advies op maat!

Ook interessant